cerita tentang aku....

Wednesday, September 29, 2010

INIKAH DUGAAN SEM AKHIR DIUPSI

ya ALLAH... aku sedih sangat...aku tak tahu mahu mengadu pada siapa...aku rasa tiada siapa dapat faham....even my syakirien...maafkan aku selalu membuat kamu terkejut dengan perubahan sikap yang mendadak....namun aku rasa mungkin dengan menulis diari kesumat ini aku dapat lepaskan sedikit sebanyak masalah mental aku ni....itu harapan aku...

saat ini, aku sedih sangat...hanya tuhan yang tahu perasaan aku...mungkin ini pengajaran untuk aku supaya lebih matang...iye, aku akui aku insan yang amat sensitif...teruk kan aku ni...
terlalu mudah untuk terasa hati laupun perkara itu tidak la perlu diambil kisah...=(...persoalan sering muncul dalam fikiran aku...atau sangkaan yang aku buat memang ada benarnya, jika ada benarnya, mungkin aku boleh baca fikiran orang...hahaha....tapi mustahillah, mana ada manusia boleh baca fikiran dan perasaan orang lain...lau perbuatan tu boleh la detect kot...sbb nampak dek mata kasar...lau mengumpat kat belakang tu memg tak leh detect apa yang dicakapkan....andaian negatif jerla yang menjadi panduan...urm...bersangka buruk lagi aku ni....=(

sensitif da tentu sedih, tapi ada lagi yang aku paling sedih.... semakin susah untuk memaafkan orang lain..tekanan yang dihadapi seharian membuatkan aku tidak lagi sensitif kepada perasaan orang lain..ego aku semakin meningkat..."maaf" di hatiku tidak sampai ya ALLAH....aku masih berdendam, masih memendam rasa..masih mengungkit kisah lama....ya ALLAH buat apa ego ini jika ia memburukkan lagi keadaan aku, menambahkan lagi stress aku, membuat aku semakin mementingkan diri..

aku semakin merasa ingin membalas perbuatan orang terhadap aku...sedangkan aku tidak layak untuk menghukum dan mengadili seseorang itu...aku tak LAYAK.....tapi hati ini, nafsu amarah ini, busuk hati ini yang menyebabkan aku ingin membalas semuanya...ingin menghukum semuanya....ya ALLAH hanya kepada engkau aku memohon kembali kanlah ketenangan diri ini, hanya ENGKAU yang mampu memberikannya semula....dan hanya engkau yang MAHA ADIL dalam memberikan pengajaran kepada hambamu itu....amin, amin ya rab bal 'alamin.....

No comments:

Post a Comment