cerita tentang aku....

Tuesday, November 9, 2010

MY TENSION THESIS PROJECT......



Ni la tesis aku....
"Membina Model Hydroelektrik Sebagai BBM Bagi Topik Aruhan Elektromagnet"
Di bawah seliaan Dr. Syed Abd. Malik......

-crite sikit kelebihan +kelemahan alat ni....
  • bleh jana elektrik->LED 3 bijik jer bleh nya...mentol nyala mcm kayu berbara jer...x cukup power..biasalah jimat kos...
  • bleh adjust voltan teraruh dgn ubah no of turn, magnetic field strength, core, and jugak pusingan rotor...
  • lau ditakdirkan takder elektrik, aku usahakan jugak untuk gune benda alah ni....+ la transformer ker...magnet ker aper ker...
  • Stable...tak bergetar2....
  • cantik....
  • student bleh view sumer+tahan lasak....brape ratus kali aku uji...tak jugak rosak...tapi last2 terlanggar....then tercabut rotor...tapi still bleh gerak/...huhuhuhu
  • Power terhasil 0.873 Watt...tu pasal LED jer leh nyala....nak nyala mentol kena guna sekurang-kurangnyer 1.5 Volt, dengan current 0.5 A....
  • BERAT...aku tak larat oke nak angkut benda alah ni ke umah ke kampus..dr lab tiub kaca ke GGO...
-lau aper pun alat ni aku akan gune time praktikal...aku yang akan uji keberkesanan alat ni....
and ajar student bg paham tajuk ni...sbb ms form 5 pun aku tak faham ape kejadah habuk dalm topik ni...hihihihihi.....aku ingat tak nak bg kat UPSI la....nak simpan...lgpun ia bleh jadi kenangan u aku....Susah jerih kita bersama yer more2 micro hydroelectric....

=)....

No comments:

Post a Comment