cerita tentang aku....

Sunday, May 8, 2011

ish...bongoknyer bergaduh pasal gulai tempoyak....

bila sesi di dapur bermula....ak n syakirien kalau dua2 kat dapur, tak sah kalau tak gaduh...
better dia masak aku tido....atau dia tido aku masak...confirm tak gaduh...

dialog didapur
aku : urm....kita nak makan ape yer ari ni?
dia : entah...tak tahu...
aku : telor goreng nak?
dia : tak nak la...tak berkhasiat...
aku : pastu nak masak ape? tu jer yang ada lam peti....lau abang nak makan benda len, pegila beli ikan ke ayam ke kat kedai....kita masak gulai tempoyak ayam pun oke gak....
dia : oke,,,,jap abg g beli....
bila dia da sampai ngan ayam segala....aku masih gak mop lantai...
aku : letak kat dapur dulu...nnti syg basuh...(ttp dia pegi siang sumer ayam2 tu...pastu campak 3 ketul besar ayam kat belakan umah....) abg ni, slalu bagi kuceng tu makan ayam kita...patutla ayam selalu dapat mask sekali ajer...ish...
dia : berkongsi ape salahnyer...

aku : abg mcmane nak masak gulai tempoyak,,,santan lupe beli...
dia : gulai ni tak yah bubuh santan...
aku : yeke? selalu bubuh jer...
dia : tepon mak tanyer...
aku : tak nak, segan....
dia : lau abg tepon nnti mak ingat abg yang masak....
aku : tahu sayang ni malas masak...tapi ape salahnyer abg tepon...segan la tak reti masak. lau susah2 kita tengok ternet jelah...
dia : oke...
ha tengok. kan abg da ckap gulai tempoyak tak yah masuk santan...(sms lihat ternet)

aku : berehat sekejap sebab penat mop satu umah
dia : pergi siang bawang and perkakas nak letak dlm gulai
aku : rajinnyer...syg buat nnti...
dia : hulurkan perkakas, nak tumis ni...
aku : tak payah tumis la...mana ada org tumis sumer bahan....orang letak dalam air bercampur ayam jer...
dia: tak...org tumis....slalu tengok ayah buat mcm ni...
aku:tapi...mak abag tak pernah tumis....cubelah dengar sikit pandangan org...
dia : abag tahula, abg slalu tengok....
aku : susah ckp ngn abg ni...pergila tengok internet...
dia : tumis ( tnpa tngok ternet)...
aku : geram betul ckp ngn org pahang ni...biar sy g tengok sendiri...
selepas beberapa minit...
org da ckp tak nak cayer...padan muka...nanti lau tak jadi gulai ni, abg tanggung sorang...

kenapela aku hangin semacam.....gaduh la plak....len kali kena wat giliran...

No comments:

Post a Comment