cerita tentang aku....

Sunday, May 22, 2011

musim cuti da mula...P.L.A.N B.A.I.K P.U.N.Y.A

oke...aku da habis praktikal...yes3333...maknanya aku bleh buat ape yang aku suka...
apa aku nak wat yer?

memandangkan 1,2 minggu lagi nakpindah umah baru, aku plan nak cari benih2 pokok sayur, buah and bunga...

kat depan umah nak tanam pokok buluh jepun, ati2 & keladi, puding pun leh gak...bagi sejuk sikit kawasan umah...pastu cadang nak suruh suami beli bidai..takut cair putri lilin dalam rumah (aku) hahaha....

dalam umah...nak jahit langsir....jimat dan mengikut citarasa..hihihi

kat blkg umah lak, nak tanam pokok ubi kayu, yang pucuknya sedap buat gulai lemak and bleh cicah budu..aku suka sayur kg...pastu tanam keladi, serai, bawang, sawi, kunyit, pandan, halia dan lengkuas....(nasib baik tak simpan azam nak tanam padi and bela lembu)....haha...

ada motif aku wat sumer ni--> tlg senangkan diri sebab senang jer lau nak masak & jimatkan duit suami...sebab aku mals keja cuti ni....abg sayang tak nak keja kelas tuisyen...mals nak baca buku....nak ngajar pom kena study gak...takmau3.....malas la...=)....nanti lama lagi baru dapat cuiti mcm ni...

p/s : plan da hebat.....menjadi tak tau lagi...insyaallah....untuk suami dan duit tercinta...sehari da bleh jimat sampai RM2....

No comments:

Post a Comment