cerita tentang aku....

Sunday, July 25, 2010

ada hikamah disebaliknya....

pukul 4.50pm, member baik aku telefon bagitau aper masalah dia...dia cakap dia nak berenti keja, tak tahan kena buli ngan majikan dia....yela kan, majikan dia pom tak patut buat macam tu kat member aku yang nak menolong dia....ader ke patut dia bagi RM1500 jer gaji, pastu pinjam kereta selama sebulan dengan berbekalkan RM20 jer sehari u topup minyak n round KL cari pelanggan....kepada majikan dia, insaflah, jangan la berkira sangat...lau anda sewa kereta pom harga dia paling kurang RM60 sehari...tu kira kereta yang sederhana buruk tu...ni lau kereta sikit punyer baru, mestilah sayang+maintanence+tayar botak+tukar minyak itam and etc la.... so harap dia berubah supaya hidup ni lebih berkat lagi....n kepada kawan aku tu, bawak2 bersabar la buat sementara waktu...n jangn lari dari masalah...sebelum anda cabut bagila alasan yang munasabah, bukan aper takut gaduh plak...rasional dalam tindakan k.


walaupun ader perkara sedih dan meyakitkan hati ari ni, rupernyer aku nak dapat satu nikmat....tada...aku dapat hadiah dari member aku (su)....aku pernah cakap aku suka kain tu, tak sngka lak dia belikan hadiah. katanya hadiah hari jadi tahun lepas..wakakaka, huhu tu la da lewat hadiat hampir 8 bulan...tapi tak aper asal ada..'nnti untuk tahun ni awal sikit ek'..hehehe...baju blehla aku buat rayer....thanks su...aku suker sangat....sekang ni baju rayer aku da ada 3 pasang...2 purple, 1 ijau..sumer orang bagi oooo.wa, beraya sakan aku tahun ni....balik umah nnti minta umi (my mum) jahitkan lah....


dari su

No comments:

Post a Comment