cerita tentang aku....

Monday, July 26, 2010

sehari di library....

salam semua and selamat malam....
hari ni mood aku hepi jugak la...coz banyak da jugak aku buat revision u tesis...
apa taknyer, aku bertapa kat libry dari kul 2 hinggalah pkul 6...semata2 nak fahamkan literature riview... nnti baru lah aku boleh menulis...da tabiat aku, baca dulu sebelum wat asignment....tak bleh la nk kopi + pasta ni...tak sedapa ati nnti....tu la aku...selalu berpegang pada prinsip " Allah akan menolong orang berusaha"....lau kita ikhlas ngn ilmu, ilmu pom akan ikhlas ngn kita....tapi kadang2 tu ader la jugak main kopi paste-> lau terdesak kot...hehehehe

petang tadi pkul 3.30 selepas solat zohor, aku ingat nak g ke makmal tiub kaca, tapi bila tiba sana semua pintu berkunci, pintu belakang pom kunci...huh, punyerla keciwa hati ni...
bukan aper, cuma nak tunjuk design yang aku wat untuk project hydroelektrik and tanyer pasal bahan.... semasa melilau disitu aku telah terlihat satu no. tepon EN. Bisyr...yup beliau adalah pembantu makmal disitu yang akan membantu aku dalam siapakan projek ni... so, cepat2 aku amik no tepon n terus kal dia....da kal tu dapatla kan, tapi sayang beliau ada kursus, khamis nnti baru balik...wawawwa...raser sedih gak...sbb takut tertangguh lamer2...tapi nak wat mcmanae, takkan nak paksa dia balik plak...it's ok....aku ingat sampai distu sajer perbualan kami....
tetapi, cik ni punyerla baik+ caring, dia antar msg bagaitau
" salam. lau ader aper2 masalah/keja boleh bagitau saya, saya tengah berkusus ni...."
then aku reply " salam. Oke, saya cumer nak tunjuk lakaran model hydro and list barang yang perlu dibeli..."
dia jawab " oke..nnati hari khamis ni tunjuk kat saya "..
.wa punyerla aku hepi and bagi =) kat dia....

lau difikirkan, jarang2 ade pensyarah/pembantu makmal yang sudi menolong kita sampai tara tu kan....=)...kerja pom raser bersemangat....
masa kat libry pom ader aku tengok budak2 junior ni...hehe, nak tergelak plak rasenyer...dia orang wat keja tingkat tiga, pastu punyerla beriya pergi angkut buku jurnal+majalah yang dicompilekan dari tingkat 2 ke 3...bukan sebiji, sorang bawak 7 biji...seramai 3/4 orang....pastu yang peliknyer, dia mandang aku and senyum2 setiap kali lalu depan aku ..heran pom adrr...biasala budak baru still takut2 and murah ngn senyuman...hah, bila da sem 7 macam aku ni, tak dernyer nak ngankut buku+senyum tak memasal...dik oi, tekanan kat universiti ni pom bleh mengubah perangai...hangpa baru2 tak tensen sangat...kami ni mcm tak betu setiap subjek ader 5/6 assigment...huh, tak sempat nak landing2...sebenarnya kisah ini mengingatkan aku pada diri aku masa mula2 masuk universiti ni...semua raser tak kena...lau aper pun aku ucap gud luck kat adik2 tersebut...teruskan usaha gigih anda yer...P/s: jangan pilih buku terlampau banyak, nnti taktau nak rujuk buku mana...hehehe...n jangan la susahkan diri g ngankut buku perpuluh biji buku kearas lain...penat dik oi...+ kan selalu tengok papan tanda "jangan pindahkan buku kearas lain"...=)
















ni aku ( yang pakai baju merah)...tu ida kawan aku( gelak sakan nampak)...=)...
sem 1, muker sengih jer keja...hak5

No comments:

Post a Comment