cerita tentang aku....

Saturday, October 16, 2010

oke...alkisah bermula apbila aku terpandang masih ada lagi saki baki buah delima yang abah aku bawak 2 minggu lepas..abah aku bawak banyak...3/4 kotak...hehe....aku ni lau pun suke sangat2 makan buah delima tu, aku tak da la kedekut...aku dah pon agihkan buah2 tu untuk member2 yang aku nak kasi...yang datang umah tu aku jamu jela...hehe..

Setelah 2 minggu aderla saki baki yang tinggal sebanyak 3 biji...aku pun makan sebiji...SEdaPPP giler weh...marveleous....pastu, aku tambah lagi sebiji...yang ni pun sedap jugak...habis aku makan...so, skg ni delima tinggal satu bijik lagi....dalam hati aku cakap...aku kena makan jugak buah ni...alang2 mencelup pekasam, biar sampai kepangkal lengan....alang2 makan biar sampai perut menayang...hahaha....so, aku ambik la buah ni...aku sayang2 dulu...then, aku pun menuju ke tandas untuk membasuh...aku tak kisah basuh dalam paip kat tandas, sbb bagi aku, buah delima ada baju=kulit, so, confirm bau2 atau benda2 yang kurang enak singgah di buah itu...hahaha...giler r....

pas da basuh, aku ambik pisau kecik...pastu main pulak dalam fikiran, " nak makan ke tak nak makan, kalau makan, ni buah yang terakhir, lepas ni susah da nak cari...ish...sedihnyer...mesti aku kempunan nak makan...mcmane ni...( cis hati nak makan pun masih berkira)....pastu...dalam hati aku masih berkata...lau buah ni sedap mesti aku nak lagi, mane nak cari lagi...then masa tu gak...hati ni berbisik...mintak2 delima ni tak sedap isinya...supaya aku tak kempunan lagi nak makan...berharap agar mati selera terus sbb tak sedap kan...hahahaha..... Tapi, lau tak sedap...rugilah...aku pun tukar hati dan fikiran....mintak2 buah ni sedap..sebab nanti rugi r...da la sebijik tak sedap plak...wawawawwa, mesti sedih...=(....."

Selepas berteka teki selama 3 minit, aku pun membukalah buah itu...HUHUHUHUHUHU.....

rupernyer...buah tu tak elok sangat isi dia...mcm merekah2, and tawar, warna mcm tak sekata....sedihnyer...tapi memandangkan buah ni yang terakhir...aku meneruskan perjuangan sehingga habis gak...dan dikala ni aku tergelak pada diri sendiri...sapa suruh mintak banyak sgt...nak yang mcm tu la, mcm ni la....akhirnya...sedih...mcm doa untuk tidak berselera mkn termakbul jer...hehehehe....

So, kesimpulannya...sekarang ni...selera aku nak makan delima da semakin berkurang sebb buah last dapat yang kurang cantik isinya...hahahah....AKU PERCAYA ALLAH ITU MAHA MENDENGAR DAN MEMBERIKAN YANG TERBAIK UNTUK KITA....lau apa pun...syukur alhamdulillah...abah nanti jangan lupa tau, lau datang perak bawak lagi….=)

No comments:

Post a Comment