cerita tentang aku....

Sunday, October 24, 2010

Saila ko jangan memandai jerkah anak org oke....

petang tadi masa makan pagi ngn sedara mara .....mak busu datang...pastu keluarla citer pasal anak dia yang kena pau ngn budak disekolah sejak dari darjah 1 hinggalah 6...budak ni plak jenis berlembut...so, selalu kena peras ugut...cian dia..pernah satu ketika budak ni da tak mau pegi sekolah lagi...pastu mak ( mak busu) ni geram la kan..tetiba tak nak pegi sekolah, di tanya masalah tak nak bagitau...so, mak busu pun nak ajar sikit dijamunyer pacat kat ladang getah guna kaki budak tu...kesian pun ader...kelakar pun ader...so, dak ni pun terpaksa la gitau...mak busu jumpe ustazah...then tak lamer selepas beberapa babak selesai la kisah tu...

babak lain plak, pasal pesanan mak busu kepada cikgu yang akan mengajar anaknyer
ayat mak busu yang menyedarkan aku ialah....
"cikgu, anak saya ni gertak sikit da bagi duit...n tak mau g sekolah berminggu...dan saya yakin lau cikgu jerkah dia, confirm dia terkencing and tak datang sekolah berbulan2....ms tu tak usah kata aper sbb anak saya memg penakut....."...and aku percaya budak ni memg penakut...dia pernah nangis ms naik roler coster ngn aku...dia budak lelaki berumur 17 tahun masa tu....tu la saila...bila mu jadi cikgu jangan gegarang...nayer ko nak menjawab ngn pengetua nanti....

2 comments:

  1. Wah2... skrg dh faham ape busu kecek ek.. hehehe :)

    ReplyDelete
  2. aik...mcmane awk leh komen...???sy tak pernah pom bg url...

    ReplyDelete